Kirjoittanut Jillian Turecki.
Pysähtyminen hetkeksi ja rehellinen pohdinta siitä, miten treffit oikeasti menivät, on yksi tärkeimmistä asioista, joita voit tehdä. Aloita näillä 5 kysymyksellä.
Miltä minusta tuntui treffeillä?
Treffien jälkeen kuulostele tuntemuksiasi. Tunsitko olosi mukavaksi, innostuneeksi vai uupuneeksi? Tunteesi ovat tärkeitä suunnannäyttäjiä – älä jätä niitä huomiotta. Hyvän yhteyden tulisi tuntua luonnolliselta, ei pakotetulta.
Ovatko arvomme ja tavoitteemme linjassa?
Vetovoima on tärkeää, mutta yhteensopivuus pitkällä aikavälillä on tärkeämpää. Jaatteko samanlaisia arvoja, elämäntapoja tai tulevaisuuden tavoitteita? Jos suuria eroja löytyy jo nyt, niistä voi tulla isompia ongelmia myöhemmin.
Odotanko innoissani hänen näkemistään jälleen?
Deittailun ei pitäisi tuntua velvollisuudelta. Jos tunnet enemmän helpotusta kuin innostusta treffien jälkeen, se saattaa olla merkki siitä, että kannattaa ottaa askel taaksepäin. Aidon kiinnostuksen pitäisi tulla luonnostaan.
Panostavatko molemmat yhtä paljon?
Pohdi, kuka aloittaa yleensä keskustelun ja suunnittelee tapaamisia. Terveeseen yhteyteen kuuluu molemminpuolinen panostus. Jos kannattelet dynamiikkaa yksin, se epätasapaino tulee jatkumaan.
Mitä vaistoni kertovat minulle?
Vaistosi ovat tärkeitä. Jos jokin tuntuu väärältä – vaikka et pystyisikään osoittamaan miksi – luota siihen tunteeseen. Deittailu ei ole sen todistamista, että jokin toimii, vaan sen löytämistä, mikä todella tuntuu oikealta.
Nämä pohdinnat mielessä pitäen, mene etsimään seuraavat treffisi – ja luota sen jälkeen itseesi arvioidessasi, onko yhteys tavoittelemisen arvoinen.